Dla ludzi którzy zaczynają swoją drogę z własnym biznesem decyzja między mniejszą księgowością lub większym biurem rachunkowym stanowi zawsze trudne zadanie. Dużo bowiem jest zależne od tego jakie potrzeby ma nasza firma i w jakim charakterze mamy zamiar ją prowadzić. W jaki sposób dobrać metodę najbardziej odpowiednie do naszych wymogów w temacie finansów naszej firmy?

O czym trzeba pamiętać podczas wyboru usług księgowych 

Ogromną wygodą, z racji na specyfikę organizacji swojego przedsiębiorstwa stanowi to, aby nasza księgowa miała dla nas czas a także sposobność pozostania w stałym kontakcie. Notorycznie występują sytuacje niespodziewane, poprzez które nie możemy dojechać na umówioną godzinę do biura co może nam komplikować rozwój wydarzeń. Powinniśmy zatem zwrócić uwagi na to, aby,żeby wybrana przez nas korporacja miała poniższe cechy:

  • Prosty i krótki przyjazd – w razie potrzeby pilnego kontaktu
  • Jest usytuowana blisko nas – to pozwala zaoszczędzić czas na dojazdy i powoduje duży komfort w przypadku niespodziewanych wydarzeń
  • ilość pracowników – tak, żeby w przypadku choroby oraz chwilowej niedyspozycji pracownika, który prowadzi naszą firmę, nie pojawiły zaległości

Biorąc pod uwagę wymienione wyżej zasady, różnica między małym a dużym biurem księgowym nie jest zbyt duża. W pierwszej kolejność wynika to z tego, że w każdym w dwóch przypadków, będziemy mieli styczność z osobistą księgową dla której, rzecz jasna, jesteśmy zleceniodawcą. Są osoby, które sądzą, że większe biuro księgowe jest dla nas bezpieczniejsze poprzez rangę a także sam fakt rozmiaru – więcej fachowców = większa pewność płynności obsługi. Jednak nie jest powiedziedziane że tak będzie, gdyż większe przedsiębiorstwo to również większa odpowiedzialności a także wzrost liczby zleceń i posiadanych kontrahentów – a to może spowodować, iż biuro przestanie wyrabiać się o czasie z naszymi zaleceniami przez natłok zobowiązań. 

Małe czy większe biuro księgowe?

Każde z tych rozwiązań ma swoje wady i zalety. W mniejszych biurach rachunkowych mamy mniej pracowników, ale są oni dla nas bardziej dostępni a z uwagi na to, że najczęściej są to przedsiębiorstwa, które są w niedalekim otoczeniu. Natomiast ogromnym plusem wybrania usług większych biur jest to, że mają oni więcej profesjonalistów i tym samym, w przypadku choroby lub niedyspozycji naszej księgowej, mamy pewność, że niezmiennie będziemy dobrze obsłużeni.

Przedsiębiorca, musi przemyśleć obie propozycję w zależności od osobistych preferencji i dostosować je do siebie. Prywatna księgowa kraków w takich miastach jak Kraków, Łódź czy Warszawa, zawsze będzie niełatwym wyborem, ponieważ zwłaszcza w dużych miastach wybór jest bogaty a przez to trudniejszy.